Wie wist Den Haag in 2010 in de spotlights te zetten? De Den Haag Marketing Promotieprijs 2010 is van start gegaan en ADO Den Haag is net als vorig jaar één van de genomineerden.

Op 12 april worden in het Korzo Theater de personen en organisaties die Den Haag op een positieve en/of onderscheidende wijze gepromoot hebben in het zonnetje gezet. Tot 14 maart kon iedereen favorieten doorgeven via de website van de Marketing Promotieprijs. Een vakkundige jury heeft daaruit voortvloeiend op 18 maart de genomineerden bekend gemaakt, de uiteindelijke winnaars staan op 12 april op het podium.

Een vakkundige jury onder leiding van juryvoorzitter wethouder Marjolein de Jong heeft uit de aanmeldingen de selectie van genomineerden bekend gemaakt. Ook beslist zij wie zich aan het einde van de uitreiking categoriewinnaar mag noemen. Alle juryleden zijn specialisten met een hart voor Den Haag. Dit jaar is de jury als volgt samengesteld:
- Marjolein de Jong – wethouder Citymarketing
- Anja Overhoff – directeur Den Haag Marketing
- Pieter den Dulk, voorzitter College van Participanten Den Haag Marketing
- Karoline Wiegerink, professor City Hospitality & City Marketing aan de Hotelschool The Hague
- Henk Ruijl – chef redactie van AD Haagsche Courant
- Gerard Milo – algemeen directeur Omroep West

De Den Haag Marketing Promotieprijs wordt voor de 19e maal uitgereikt en is dit jaar kleiner en soberder van opzet. Het avondprogramma maakt bijvoorbeeld plaats voor een middagprogramma. De keuze voor een aangepaste invulling komt voort uit bezuinigingen. Overhoff: ‘Het past niet om nu een grote awardshow te organiseren, maar het is juist wel belangrijk om goede initiatieven in het zonnetje te zetten’. Partners van de Den Haag Marketing Promotieprijs zijn AD/Haagsche Courant, AEGON en Omroep West.

De genomineerden in alle categorieën:

Categorie Sport
ADO Den Haag
CPC Loop
Duinenmars

Categorie Cultuur
De Betovering
Mary Poppins
Museumnacht

Categorie Innovatief
Cabalero Business Event
Innosportlab
Ooievaart

Categorie Congressen & Evenementen
Festival Classique
Parkpop
Royal Beach

Winnaars Promotieprijs 2009
Vorig jaar bestond de Den Haag Promotieprijs uit de categorieën Sport, Cultuur, Economie & Toerisme en Publieksevenementen. Tevens werd een Overall prijs uitgereikt. Vorig jaar gingen de SWATCH FIVB World Tour, DI-RECT, Zandsculptuur en The Hague Jazz met de Promotieprijs naar huis. Uiteindelijk werd DI-RECT tot ‘Overall winnaar 2009’ verkozen.

Voor meer informatie kunt u terecht op de Den Haag Marketing website www.promotieprijs.nl