Bijna 60.000 voetbalfans uit heel Nederland voerden de afgelopen weken campagne om een plek te bemachtigen in de nieuwe voetbalplaatjes tv-commercial van Albert Heijn. Door op Hyves zoveel mogelijk supporters te verzamelen maakten zij kans maken op één van deze felbegeerde plekken.

* Zestien winnaars uit de top 100 met de meeste stemmen gingen er uiteindelijk met de rollen vandoor en schitteren op hun eigen voetbalplaatje in de commercial. De winnaar met de meeste stemmen werd vandaag verrast met een exclusieve première van de tv-commercial.
* In een speciale scène in de commercial presenteert supermarktmanager Harry de voetbalplaatjes van een aantal winnaars. Ook is te zien hoe verschillende voetbalhelden uit de Eredivisie de plaatjes van een aantal winnaars ruilen.
* De commercial kondigt de start van de nieuwe voetbalplaatjes spaaractie aan. Van 24 januari tot en met 13 maart kan heel Nederland weer voetbalplaatjes sparen.
* Spelers Jens Toornstra en Kevin Visser van ADO Den Haag kwamen vandaag naar het huis van Nicolai Wissink om hem te verrassen met zijn rol in de commercial. Ook kreeg Nicolai zijn eigen voetbalplaatje uit handen van de spelers. Samen met zijn familie en de voetballers van zijn favoriete club genoot hij van de première van de commercial.
* Op Hyes werd er de afgelopen weken hartstochtelijk gestreden om een rol in de commercial. Zo maakten deelnemers reclame voor zichzelf door hun profielpagina te pimpen of door het uitdelen van speciale posters. In totaal verstuurden deelnemers 6,44 miljoen oproepen aan Hyves-vrienden om hen te steunen.
* De tv-commercial kondigt de start van de voetbalplaatjes spaaractie van Albert Heijn aan. In de commercial zijn het dit keer niet kinderen die achter voetbalplaatjes van hun helden uit de Eredivisie aan zitten, maar zijn het juist de spelers die fan zijn van kinderen met hun eigen plaatje.
* Voor het eerst kunnen klanten van Albert Heijn een voetbalplaatje van zichzelf maken door een foto te uploaden via www.ah.nl/voetbalplaatjes of hyves.nl/ahvoetbalplaatjes. Door een plaatje van zichzelf te bestellen, maken voetbalfans bovendien kans op een plek in de tv-commercial.
* In totaal zullen via de actie op Hyves en het bestellen van eigen plaatjes 64 klanten een rol spelen in de voetbalplaatjes TV commercial naast de supermarktmanager en de helden uit de Eredivisie. Zij zullen de komende weken te zien zijn, vanaf 19 januari op kinderzenders en vanaf 23 januari op de reguliere zenders.

Justin Tsen Hsiang, Themamanager van Albert Heijn

"Met deze actie maken we de droom van veel voetbalfans waar; een plek in de commercial naast je voetbalhelden uit de Eredivisie. Het aantal deelnemers was overweldigend. Duizenden deelnemers riepen al hun Hyves-vrienden op om hen te supporten. De winnaars hebben fantastisch campagne gevoerd en terecht een plek in de commercial bemachtigd."

Winnaar Nicolai Wissink

"Ik kan nog steeds niet geloven dat ik een plek in de commercial heb gewonnen. Het is erg cool om jezelf op een voetbalplaatje terug te zien. Ik ben heel trots dat ik vandaag de commercial met mijn vrienden en de spelers van ADO Den Haag heb kunnen zien. Iedereen vond het te gek dat ik in het filmpje mee speel."