Het voetbaljaar is begonnen en daar hoort ook elk jaar een openining van het zakelijke Haagse voetbalseizoen bij. ADO Den Haag en haar Businessclub nodigden sponsoren en andere relaties uit in Kijkduin, bij strandtent Gotcha.

Fotografie: Orange Pictures / Willem-Jan Dijkdrent

In de gelukkig opgekomen avondzon ontving de gehele selectie, staf, directie en businessbestuur van ADO Den Haag haar, behoorlijk massaal opgekomen, gasten. Commercieel Directeur Dick Vierling sprak over het aankomende jaar, Gerrit Gerritsen deed dat als voorzitter namens Business to Business ADO Den Haag.
Hoe het zakelijk gezien met de club gaat, heeft toch erg grote raakvlakken met het team. Niet alleen leven alle sponsoren mee met de ploeg, alle sponsoren functioneren samen ook als een heel belangrijk team voor de club. Ton Beije van het businessbestuur interviewde John van den Brom over de gang van zaken binnen zijn ploeg.
Als extra deze middag, was er een bijzondere boekpresentatie. Ruud Albrecht werkte jaren aan een boek over Haagse Humor, een boek waar ADO Den Haag met regelmaat in genoemd wordt en ook aan meegewerkt heeft. De opbrengst van dit boek gaat voor een groot deel naar Bewegen tegen Kanker, één van de goede doelen waar ook ADO Den Haag zich fanatiek voor inzet. Haagse Humor Bestaat Niet? is onder andere te koop in de Fanshop van ADO Den Haag. Het eerste exemplaar van het boek ging zodoende naar Willem Geerlings van de Raad van Bestuur van het Medisch Centrum Haaglanden.
En wie bleek er jarig? Commissaris Mark van der Kallen. Hij had het voor velen verzwegen, maar de selectie was het niet vergeten. Zodoende overhandigde aanvoerder Pascal Bosschaart hem een wedstrijdshirt met groot het nummer 50 erop.