Gezelligheid, entertainment, lekkere versnaperingen, kerstversiering, aanwezige spelers en vrolijke gezichten. Het kwam maandag aan het einde van de middag allemaal samen in de Kerst Drive-thru voor de sponsoren. Het was een activiteit om warm van te worden, ondanks de strenge wintertemperatuur die heerste op het parkeerterrein van het Cars Jeans Stadion.

 

De zakelijke relaties van ADO Den Haag werden uitgenodigd om vanaf 16.00 uur door de entreeboog van de drive-thru te rijden. Daar zorgden Michiel Kramer en Kees de Boer, die een dag eerder nog gezamenlijk het doelpunt tegen FC Utrecht produceerden, voor een hartelijk ontvangst. Een halte later kregen de sponsoren een gele of groene kerstmuts van Pascu en Dante Rigo. Zo konden ze goed gemutst richting de worstenkraam, waar Vicente Besuijen de broodjes vol enthousiasme stond uit te delen.

ADO Den Haag wilde de sponsoren een mooie activiteit bezorgen, om waardering te tonen voor de onvoorwaardelijke steun waarop de club ondanks de coronacrisis kan rekenen. Maar niet alleen met hun support aan ADO Den Haag dwingen de zakelijke leden respect af. Massaal werden er namelijk ook kerstballen gekocht voor het goede doel. Zo namen Innova Energie en CSU beiden maar liefst 80 stuks af voor de kerstbalactie van ADO Den Haag voor de #SoeperWinter. Venéco en DB+ spanden echter gezamenlijk de kroon met 200 kerstballen. “Wauw, dit is wel bijzonder”, spraken John Goossens en Luuk Koopmans in koor. Deze heren hingen de gekochte kerstballen in de kerstbomen.

Na het passeren van een tent met livemuziek en een merchandisekraam was het tijd voor een beker warme chocolademelk, die Andrei Ratiu met veel zorg inschonk. Teammanager Dave Sietaram zorgde er daarna voor dat iedereen met een bakje churros aankwam bij het laatste station. Daar mocht een kerstboom in de kofferbak gelegd worden. Zo gingen de sponsoren dus bepakt en bezakt naar huis.

Namens heel ADO Den Haag: sponsoren, bedankt voor jullie steun!