In september 2022 is het ‘Leven als een ADO-Prof!’ traject van start gegaan met 180 deelnemers verdeeld over acht verschillende locaties in Den Haag. Na goedkeuring van de fysiotherapeut na de fittest, reisden de deelnemers een week later met de spelersbus van vervoerspartner Van Heugten Tours af naar het Bingoal Stadion om hun eerste contract te ondertekenen. Na dit formele moment ontvingen alle deelnemers een goodiebag met hun eigen trainingskleding van ADO Den Haag, mede mogelijk gemaakt door projectpartner PLYRS en maatschappelijk partner Van Heugten Tours. Het lijkt alweer een eeuwigheid geleden gezien de stappen die de deelnemers hebben gemaakt in hun ontwikkeling.

221026ab23226

De afgelopen weken hebben alle deelnemers trainingen gehad waarbij de thema’s Gezondheid, Acceptatie en Social Media centraal stonden. Tijdens de thematraining Gezondheid lag de nadruk van de trainers op gezond eten en wat een gezonde leefstijl is. Hoe gaat een profvoetballer om met social media? Met deze vraag opende de perschef van ADO Den Haag Rokus via een videofragment iedere workshop. Tijdens deze workshop gingen de deelnemers aan de slag met verschillende opdrachten én ontstonden er mooie discussies met het doel om de risico’s van het gebruik van social media onder de aandacht te brengen.

Tot slot zijn de deelnemers aan de slag gegaan met het thema Acceptatie. Ze hebben geleerd dat iedereen anders is, en dus iedereen gelijk behandeld moet worden. De trainers legden de nadruk op normen, waarden en respectvolle omgangsvormen die voor iedereen toepasbaar zijn met de kracht van ADO Den Haag als verbindende factor!

221026ab19592

Het project ‘Leven als een ADO-Prof!’ wordt mede mogelijk gemaakt door kledingmerk PLYRS, vervoersmaatschappij Van Heugten Tours, Sporttuin Moerwijk, Sporttuin Schilderswijk, Sporttuin Duindorp, Sporttuin Transvaal, Buurtcentrum De Mussen, Leergeld Den Haag, YOUZ Parnassia en HVV Laakkwartier.