In oktober 2023 lanceerden ADO Den Haag en Stichting ADO Den Haag in de Maatschappij met trots het label #ADOgroen, een initiatief dat gezondheid en duurzaamheid binnen de club en haar regio omarmt. Sindsdien heeft #ADOgroen zich stevig genesteld in de strategische koers van de club. Om dit concept te ervaren werden op donderdag 15 februari leden van de Business Club van ADO Den Haag en partners van #ADOgroen uitgenodigd voor een inspirerend werkbezoek aan Biersteker, 'Uw Duurzame Bouwpartner'.
Met het trotse motto "Samen brengen wij Den Haag in beweging!" verwelkomden Head of Sales Jesper van den Bosch en MVO-manager Kees Brouwers de 35 aanwezige relaties in het indrukwekkende pand van Biersteker. Giel Biersteker, de bevlogen eigenaar en grondlegger van dit vooruitstrevende bouwbedrijf, opende het evenement met een presentatie over de strategie, visie en missie van Biersteker. "Duurzaamheid is niet alleen een ethische verplichting, maar ook een motor voor positieve bedrijfsresultaten en kostenbesparingen binnen elke organisatie", betoogde hij. Met passie belichtte hij een aantal innovatieve projecten die zijn onderneming heeft uitgevoerd of ondersteund, en benadrukte hij het belang van betrokkenheid bij regionale initiatieven.
De aanwezige relaties werden vervolgens getrakteerd op een rondleiding door het pand. Een van hen merkte op: "Jullie hebben werkelijk aan alles gedacht." En inderdaad, niets was aan het toeval overgelaten: van warmtepompen tot natuurlijke zonwering, van regenwateropslag tot zonnepanelen, en zelfs een volledig uitgeruste gym waar menige sportschool jaloers op zou zijn. Het geheel was een perfecte samenstelling van functionaliteit, gezondheid en duurzaamheid.
Terug in de ontvangstruimte kregen enkele leden van #ADOgroen de kans om hun eigen ideeën of bedrijven te pitchen, geïnspireerd door de maatschappelijke impact van ADO Den Haag, die ze samenvatten in 4.18 seconden (verwijzend naar de waarde van 4,18 miljoen euro). Met verve presenteerde Rinse van der Woude, eigenaar van Hubbel Stadslogistiek, een idee voor een 'ADO-fietsdag' gekoppeld aan een wedstrijd. Daarna lichtte Juriaan Houdijk het recyclingproces van ballen toe, gevolgd door Martin Bolderman van Sportverlichting.com, die het proces van het aanleggen van ledverlichting in het stadion uit de doeken deed. Na afloop van de drie interessante presentaties begaven de gasten zich naar de Rooftop Bar van Biersteker, waar nog urenlang werd nagepraat.
Wij zijn zeer dankbaar voor de aanwezigheid van onze partners en willen in het bijzonder Sportverlichting.com, de Gemeente Den Haag, Hubbel Stadslogistiek, Velpa, PLYRS, Key Merchandise, Veneco, Audex Renewable, PVP Trading, Vennik, Delissen Martens Advocaten en Belastingadviseurs, van der Valk Office Supplies, ABR Infra Services B.V., Eye-C Multimedia, Canon Business Center Nederland, DVB Design B.V., Refiance B.V., Edusafe Trainingen en Opleidingen, P. Looije Verpakkingen B.V., en Lensink Transport BV hartelijk bedanken. Een speciale dank gaat uit naar medeorganisator Biersteker (www.biersteker.nl) voor de gastvrijheid.
Het volgende bezoek staat gepland op donderdag 18 april, met het thema Gezondheid centraal. Hoe kunnen we vitaliteit op de werkvloer bevorderen en het ziekteverzuim verminderen? Hoe gaan we om met stress en werkdruk? Welke strategieën kunnen we inzetten om in te spelen op de uitdagingen van de huidige arbeidsmarkt? Dit zijn slechts enkele van de vragen die we gezamenlijk met onze partners zullen verkennen en beantwoorden. Wil jij hierbij zijn? Word lid van #ADOgroen via: adogroenpartner - ADO Den Haag.