De populariteit en het imago van ADO Den Haag zijn de afgelopen periode flink gegroeid. Dat blijkt uit de resultaten van het Sportsector Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy. In een tijdbestek van twee jaar is Onze Trots van de elfde naar de vijfde plaats gestegen. Een mooi signaal!

ADO Den Haag hoeft in het onderzoek alleen de traditionele top-drie en AZ voor zich te dulden in de top-10 van de populairste voetbalclubs in 2018. Opvallend is dat de Haagse nummer vijf in 2010 nog op de zeventiende plaats stond. Merkadviseur Beerda noemt de groeiende waardering voor ADO Den Haag extra bijzonder, omdat de reputatie van de meeste voetbalclubs juist daalt. “Het stoere imago is er nog steeds bij ADO Den Haag, maar nu met een sympathieker en opgewekter randje”, zegt Beerda, die de knuffelactie in De Kuip in 2016 als één van de oorzaken voor de stijging aanwijst.

In het onderzoek is het BrandAlchemy™-model gehanteerd, een model dat diep inzicht in merken geeft. Het onderzoek vindt plaats op zowel nationaal als provinciaal niveau. Elementen als spontane bekendheid, merkkracht, merkpersoonlijkheid, merkprestatie, bezoek/lidmaatschap, intentie tot bezoek/lidmaatschap en groeiverwachting komen aan bod. Lees hier meer over het onderzoek en de resultaten.