Vanaf komend seizoen is de Dong Dao Group, global culture product exchange, de nieuwe hoofdsponsor van de Jeugdopleiding van ADO Den Haag. Woensdag 9 april is het contract officieel getekend door eigenaar Chun Li, onder het toeziend oog van de jeugdinternationals en de contractspelers van de opleiding en de media. Het shirt met daarop Dong Dao werd ook voor het eerst getoond. Dong Dao Group is niet alleen een bedrijf maar ook een cultuur, zo geeft hun eigen website www.dongdao.com aan. Dong Dao betekent `De weg naar het Oosten` en ook wel `De filosofie van het Oosten`.
Het bedrijf heeft zich voor één seizoen met een optie op nog twee seizoenen verbonden aan de Jeugdopleiding van ADO Den Haag.
Dong Dao is sinds 1990 in Den Haag gevestigd, het was het eerste privaat Chinese bedrijf dat koos voor een locatie in centraal Europa. Het bedrijf bevindt zich aan de Oranjestraat. Sindsdien heeft Dong Dao vele producten gemaakt die dagelijks door iedereen in Europa worden gebruikt. Het label "Made in China" mag geen gevoel van goedkoop geven, maar van kwaliteit. Het bedrijf is inmiddels preferred supplier van vele promotiematerialen, marketingartikelen en verpakkingen voor internationale bedrijven en merken.
De beste producten uit Europa introduceert Dong Dao tegenwoordig ook in het Verre Oosten. Kennismaking met de Europese cultuur en levensstijl hoort daar automatisch bij.
Eigenaar Chun Li is gefascineerd door het Nederlandse voetbal en dan met name de opleidingsmogelijkheden die kinderen hier krijgen. Hij ziet de grote verschillen met China waar kinderen amper op voetbalvelden terecht kunnen en tactisch en technisch nog geen goede trainingen krijgen aangeboden. Tijdens de presentatie woensdag vertelde hij gepassioneerd over zijn ervaringen met de Jeugdopleiding van ADO Den Haag en hoe hij hoopt dat ooit kinderen in China ook zo met voetbal om zullen kunnen gaan. Hij draagt daar op beider vlakken zijn steentje graag aan bij en daar is ADO Den Haag enorm blij mee!
Terug naar overzicht
Lees ook
Overig
Overig