De MO15 van H.V.V. Laakkwartier start dit voorjaar met het project `Leven als een ADO-Prof!`. `Leven als een ADO-Prof!` is een initiatief van ADO Den Haag in de Maatschappij. Tot op heden was het alleen nog mogelijk voor jongensteams om deel te nemen aan dit maatschappelijke project. ADO Den Haag Vrouwen en haar maatschappelijke stichting zorgen ervoor dat nu ook meisjes de kans krijgen om op deze manier in de schijnwerpers te staan. Het doel van het project is om de kennis van kinderen en jongeren over `Acceptatie`, `Doelen Stellen` en `Gezondheid` verder te ontwikkelen. Dit door gebruik te maken van een ADO-profvoetbalster als metafoor. Elke maand staat er een bijeenkomst op het programma in de vorm van een training, workshop of een combinatie hiervan.

H.V.V. Laakkwartier
H.V.V. Laakkwartier MO15 begint als eerste meidenteam aan het `Leven als een ADO-Prof!` project: `De meiden zijn erg blij om te mogen deelnemen aan het project. Ze zijn erg enthousiast en kijken er naar uit om alle bijeenkomsten te ervaren die bij het leven als een ADO-Prof horen, zoals de contractondertekening in het stadion en de trainingen van speelsters van de ADO Den Haag Vrouwen. Ze voelen zich vereerd om hieraan te mogen deelnemen`, aldus Teun Tolenaars, secretaris meidenvoetbal H.V.V. Laakkwartier.

CMSI360
Om het project mogelijk te maken voor de MO15 van H.V.V Laakkwartier is, broeksponsor en maatschappelijk partner, CMSI360 bereid gevonden het meidenteam gedurende het hele traject te sponsoren. Zodoende is de creditmanagementorganisatie uitsluitend voor dit project op het wedstrijdshirt te bewonderen. Door deze sponsoring lopen de meiden er elke training of workshop in hun eigen ADO Den Haag Vrouwen-tenue bij en kunnen zij hun doelen bijhouden in het persoonlijke opdrachtenboekje. `CMSI360 steunt meerdere maatschappelijk projecten waarin meiden/vrouwen centraal staan (www.powermeidenhaaglanden.nl). Helaas is er voor meiden/vrouwen nog steeds sprake van ongelijke kansen, behandeling en (financiële) beloning in de sportwereld. Dit project stelt volkomen terecht die meiden die desondanks voor deze sport en mogelijke toekomst kiezen, extra in het spotlicht!`, aldus Hans Agte, directeur van CMSI360.