Nieuws

 ADO Den Haag is samen met FC Twente en FC Utrecht genomineerd voor de titel ‘Maatschappelijk Project Eredivisie’ van de VriendenLoterij. Met dit project worden Eredivisieclubs beloond die laten zien dat zij hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen en op een vernieuwende en impactvolle manier bijdragen aan een gezonde en sterke samenleving.

‘ADO Den Haag voor iedereen’

ADO Den Haag is genomineerd met ‘ADO voor iedereen’, een initiatief dat kinderen en kwetsbare groepen uit verschillende wijken van Den Haag met elkaar verbindt. ‘ADO voor iedereen’ is meer dan een voetbalcompetitie tussen stadsdelen: naast de wedstrijden organiseren de stadsdelen ook andere zaken, bv op cultureel gebied, met lekker eten en muziek. Zo leren de bezoekers iets over de cultuur, sfeer, gewoontes en waarden in die wijk.

Anton Nijboer (Project Manager ADO Den Haag in de Maatschappij): “De rode draad is het ontmoeten van andere mensen, kennismaken met een nieuwe omgeving en laten zien hoe ‘rijk’ en divers de stad is. Dat leidt tot meer begrip en respect, en komt de leefbaarheid ten goede. ADO Den Haag is hierbij de verbindende factor.”

Stem op ADO Den Haag!

Een deskundige, onafhankelijke jury heeft deze drie Eredivisieclubs genomineerd. Het publiek wordt uitgenodigd om mee te denken over de winnaar via www.vriendenloterij.nl/winnaar. Tot 26 januari kan iedereen meestemmen en onder de reacties worden 2 seizoenskaarten voor een Eredivisieclub naar keuze verloot.

stemopado

Winnaar 28 januari bekend

Alle 18 Eredivisieclubs van seizoen 2019/2020 konden hun initiatieven indienen. De VriendenLoterij stelt een totaalbedrag van 100.000 euro beschikbaar voor het Maatschappelijk Project Eredivisie: 50.000 euro voor de winnaar, 30.000 euro voor de nummer 2 en 20.000 euro voor de nummer 3. Op 28 januari maakt de jury de winnaar bekend. 

Michiel Verboven (managing director VriendenLoterij): “We werken al 14 jaar met trots samen als maatschappelijk partner van de Eredivisie om de maatschappij gezonder, vitaler, duurzamer én sterker te maken. Eredivisieclubs nemen steeds nadrukkelijker hun maatschappelijke verantwoordelijkheid, en dat ondersteunt de VriendenLoterij van harte.”

Win-win

Bij de VriendenLoterij winnen niet alleen deelnemers, maar ook maatschappelijke initiatieven die mensen met onvoldoende middelen en mogelijkheden een steuntje in de rug geven. Minimaal 40% van de maandelijkse inleg van alle deelnemers gaat naar 47 goede doelen die actief zijn op het gebied van gezondheid en welzijn en meer dan 3.300 clubs, verenigingen en stichtingen in Nederland.