Track the Talent brengt scholieren en bedrijven bij elkaar. De scholieren gaan 'snuffelend' kennismaken met bedrijven en organisaties als Albert Heijn, ADO Den Haag, Rabobank, Tempo Team en Middin. Tijdens dat bezoek leren ze hoe het eraan toe gaat in zulke ondernemingen. En kunnen ze meteen ervaren wat wel of niet bij hen past. Belangrijke vragen daarbij zijn: 'Wat zijn jouw talenten? En hoe werk je daar samen aan?'
Doel van Track the Talent is de carrièrekansen van laaggeschoolde jongeren te vergroten en zo de jeugdwerkloosheid en voortijdig schoolverlaten terug te dringen.
Op dinsdag 14 april kwamen 12 scholieren van het College St. Paul naar het Kyocera Stadion in het kader van Track the Talent. Zij werden verwelkomd door ADO Den Haag in de Maatschappij en kregen een korte toelichting over het bedrijf ADO Den Haag.
Na de introductie nam de afdeling Facilitaire Zaken het over en vertelde Guido Hovens over de veelzijdigheid van het werk in een voetbalstadion. Van werkzaamheden op het gebied van elektriciteit en timmerwerk, tot groter kluswerk in het stadion zoals het repareren van stoeltjes. Een aantal scholieren nam de sleutel ter hand om de stoeltjes vast te zetten! Anderen hadden meer oog voor het Kyocera Stadion....
In het tweede uur van het bezoek gaf Ylona Schenkeveld van Hospitality en Events Kyocera Stadion uitleg over de werkzaamheden rondom de evenementen die in het stadion worden georganiseerd. Dit ging samen met een rondleiding langs de keukens, het ADO Museum, de business ruimtes en een skybox.
De scholieren kregen zodanig een indruk van de werkzaamheden in een voetbalstadion en kunnen met deze ervaring een betere keuze maken voor hun eigen toekomst!