Nieuws

 

Geen jaarpresentatie in het stadion en minder publieke aandacht voor maatschappelijke initiatievenโ€”betekent dat dat ADO Den Haag stil heeft gezeten? Absoluut niet! De club heeft haar sociale rol juist verder versterkt en diepgeworteld in de regio Haaglanden.

Sinds twee jaar communiceert ADO Den Haag haar impact via #ADOgroen, waarbij we met voetbal als middel en het krachtige embleem van de club inzetten op Gezondheid, Duurzaamheid en Beleving. Een vernieuwde strategie van Onze Trots heeft ons maatschappelijk werk herpositioneerd: dichterbij de gemeenschap, als een onlosmakelijk onderdeel van ons bestaansrecht.

infographic 2024

De cijfers liegen er niet om 

Terugkijkend op 2024 is de club meer aanwezig dan ooit tevoren in haar geliefde regio Haaglanden. Met ๐Ÿ๐Ÿ— ๐ฌ๐ญ๐ซ๐ฎ๐œ๐ญ๐ฎ๐ซ๐ž๐ฅ๐ž ๐ข๐ฆ๐ฉ๐š๐œ๐ญ๐ ๐ž๐ซ๐ข๐œ๐ก๐ญ๐ž ๐ฉ๐ซ๐จ๐ฃ๐ž๐œ๐ญ๐ž๐ง, gedragen door ๐Ÿ๐Ÿ’ ๐ฉ๐š๐ซ๐ญ๐ง๐ž๐ซ๐ฌ en ๐Ÿ—๐Ÿ‘ ๐ฅ๐จ๐œ๐š๐ญ๐ข๐ž๐ฌ/๐ฌ๐ญ๐š๐ค๐ž๐ก๐จ๐ฅ๐๐ž๐ซ๐ฌ, hebben we samen maar liefst ๐Ÿ“๐Ÿ”๐Ÿ— ๐š๐œ๐ญ๐ข๐ฏ๐ข๐ญ๐ž๐ข๐ญ๐ž๐ง georganiseerd. Dit betekende directe betrokkenheid bij ๐Ÿ•.๐ŸŽ๐ŸŽ๐Ÿ’ ๐๐ž๐ž๐ฅ๐ง๐ž๐ฆ๐ž๐ซ๐ฌ, resulterend in een indrukwekkende ๐Ÿ๐Ÿ.๐Ÿ’๐Ÿ๐Ÿ ๐ฎ๐ง๐ข๐ž๐ค๐ž ๐œ๐จ๐ง๐ญ๐š๐œ๐ญ๐ฆ๐จ๐ฆ๐ž๐ง๐ญ๐ž๐ง en ๐Ÿ๐Ÿ—.๐Ÿ๐Ÿ—๐ŸŽ ๐ฎ๐ง๐ข๐ž๐ค๐ž ๐œ๐จ๐ง๐ญ๐š๐œ๐ญ๐ฎ๐ซ๐ž๐ง. Deze data ondersteund het zichtbare verschil, namelijk groei, iets wat voor dit jaar zichtbaar is gemaakt in de impactsheet ten opzichte van 2023. 

Impact maken wij niet alleen! 

Een enkele club kan maatschappelijke impact alleen realiseren. Onze partners en stakeholders zijn de drijvende kracht achter onze initiatieven. Zij kennen de doelgroepen als geen ander en zorgen samen met ons voor de financiering en uitvoering van betekenisvolle projecten.

Dit jaar gingen we nog een stap verder: in plaats van enkel samen te werken, brachten we een bezoek aan onze partnersโ€”met een gezond pakket als blijk van waardering.

Speciale dank gaat uit naar Corparis, Stichting Talentontwikkeling, Biersteker, Parnassia, Menzis, Sportverlichting.com, PLYRS, Legian, Hubbel, Gemeente Den Haag, Van Heugten Tours, Wittebrug, Velpa, Fonds 1818, MatchWornShirt, Unicomm, UwMerkWaardig!, Greenport West-Holland, Univรฉ Het Groene Hart, Van der Velde Verhuizingen en Twopine!