De afschaffing van single-use plastics in het Betaald Voetbal was het begin van een beweging die de logistieke duurzaamheid naar nieuwe hoogtes tilde. Maar hoe voer je deze duurzame visie optimaal door? Van wet- en regelgeving naar een perfecte cirkel, zoals alleen #ADOgroen dat kan. De route van de Hard Cups willen wij graag voor je in beeld brengen.
Met 2900 zonnepanelen, laadparken op verschillende locaties en impactvolle afvalcampagnes, maakt โOnze Trotsโ haar betrokkenheid bij het milieu op krachtige wijze zichtbaar. Het groen in ons logo, de club achter de duinen: het verhaal van #ADOgroen is inmiddels een onmiskenbare aanwezigheid.
De speciaal ontworpen Hard Cups zijn de volgende stap in de ambitie van onze club om afval te reduceren. En in Den Haag doen wij dit natuurlijk op onze eigen, unieke manier. Dit geldt ook voor de onzichtbare kant van onze Hard Cups. Een prachtig product vooraan, maar achter de schermen zorgen we voor duurzame logistiek en het stimuleren van werkgelegenheid.
De Hard Cup is tot stand gekomen in samenwerking met Eximia Drinkware en mogelijk gemaakt door onze Strategisch Partner Biersteker. Het transport van deze bekers is lokaal en duurzaam, dankzij het elektrische vervoer van Haagse onderneming Hubbel: duurzaam stadslogistiek. Geen onnodige ritten, maar slim gebundeld transport, waarbij de impact op het milieu geminimaliseerd wordt.
Om de bekers weer schoon retour te ontvangen, werken we samen met de lokale ondernemer CupXChange. Dit partnerschap biedt niet alleen een circulaire oplossing, maar creรซert ook werkgelegenheid binnen Den Haag door de betrokkenheid van Den Haag Werkt, een project van de Gemeente Den Haag.

Een brandschoon verhaal waarmee de club ook deze cirkel sluit, van het eerste gebruik tot het schoon retour ontvangen van de Hard Cups. Zo maken we niet alleen onze ambitie voor een duurzamer milieu waar, maar creรซren we samen een toekomst die draait om circulaire waarden en lokale samenwerking.