Nieuws

Dat Onze Trots meer is dan alleen een voetbalclub is al jaren duidelijk. Ook afgelopen seizoen heeft de MVO-afdeling van de club, samen met tal van verschillende partners, het maatschappelijke beleid over de regio Haaglanden uitgerold. De komende weken zullen er verschillende projecten worden uitgelicht in de serie Facts & Figures met dit keer aandacht voor het sociaal-maatschappelijke seizoen van ADO Den Haag.

infographic 22 23 adodenhaag

Kerncijfers

Tijdens het afgelopen seizoen hebben er 16 structurele impactgerichte projecten plaatsgevonden op verschillende locaties in de regio resulterend in 588 activiteiten met maar liefst 4.000 unieke deelnemers. Gezien de loop van een projectseizoen (sept t/m dec & mrt t/m juni) betekende dit dat er 2 tot wel 8 activiteiten op dagelijkse basis werden georganiseerd. Met 15.555 unieke contactmomenten zet de groei van onze impact op de samenleving positief door.

Maatschappelijke Impactwaarde

In samenwerking met impactbureau MAEX kan ADO Den Haag jaarlijks en seizoensgebonden haar maatschappelijke impactwaarde in euro’s publiceren. Ook dit seizoen zet de groei verder door naar een verdubbeling van elke geïnvesteerde euro die in onze MVO-strategie wordt geïnvesteerd. ADO Den Haag is de eerste Betaald Voetbal Organisatie in Nederland die deze cijfers op wetenschappelijke onderzoeken kan baseren.

New fan engagement

‘Heel mijn leven!’ is onderdeel van de projectlevensloop van ADO Den Haag. Voor iedere doelgroep zijn er passende opties om met het middel voetbal een positieve verbetering te bewerkstelligen op basis van jouw leefstijl. Toch focust de club zich duidelijk op de jongere doelgroepen om deze nieuwe generaties in contact te laten komen met het geel-groen uit de hofstad.

De komende weken zullen er verschillende projecten worden uitgelicht in Facts & Figures.