Op vrijdag 20 september 2024, tijdens de rust van de wedstrijd tussen ADO Den Haag en Telstar 1963 N.V., vond een bijzonder moment plaats voor de Kidsclub van ADO Den Haag. De lancering van het ‘Legian Penalty Schieten’ werd feestelijk aangekondigd op de grote schermen van het stadion. Ondertussen schoten de jonge Player Escorts, kinderen die de spelers begeleiden, doelgericht hun penalty's vanaf de bekende elf meterstip. Deze activiteit markeerde de start van een driejarig partnerschap tussen ADO Den Haag en Legian BV, waarbij de focus ligt op het versterken van de beleving voor de jongste fans, met name de doelgroep van 0-12 jaar.
Als onderdeel van dit partnerschap zal Legian BV gedurende de komende drie jaar niet alleen zichtbaar zijn tijdens het rustmoment, maar ook op de tenues en trainingspakken van de Player Escorts en de vrijwilligers van de ADO Kidsclub. Dit initiatief sluit aan bij de bredere inspanningen van ADO Den Haag en Legian BV om de betrokkenheid van de jongste generaties bij de club te vergroten.
Bijdragen aan de stad en de sport
Marcel Paardekooper, grootaandeelhouder en eigenaar van Legian BV, benadrukte het belang van dit project: "Den Haag is en blijft mijn stad. Ik ben er geboren en getogen, en sport heeft altijd een centrale rol gespeeld in mijn leven. Voor de jongere generaties in de stad is die vanzelfsprekende band met ADO Den Haag echter niet meer zo aanwezig. Met dit partnerschap hoop ik een bijdrage te leveren aan het versterken van die band, zodat kinderen uit Den Haag zich weer meer verbonden voelen met de club."
Paardekooper voegde hieraan toe dat Legian BV al jaren betrokken is bij sport en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). Het bedrijf heeft zich ten doel gesteld om niet alleen commercieel succes te behalen, maar ook een positieve bijdrage te leveren aan de samenleving, onder andere door sport te ondersteunen. Dit partnerschap met ADO Den Haag is dan ook een belangrijke stap in hun betrokkenheid bij de Haagse gemeenschap en de jeugd.
Een sterk team achter het project
Bij de lancering van het ‘Legian Penalty Schieten’ waren verschillende sleutelfiguren aanwezig, waaronder Kees Brouwers, Manager MVO bij ADO Den Haag, Michelle Gielbert en Patrick Mackaay, vrijwilligers van de ADO Kidsclub, en Dick Hoogendoorn, Chief Technology Officer bij Legian BV. Ook Marcel Paardekooper zelf was aanwezig, samen met Hasan Demir, Sales Lead bij Legian BV, en Cheyenne Nieuwenhuizen, Projectleider Beleving bij ADO Den Haag. De lancering werd visueel ondersteund door Storky, de mascotte van ADO Den Haag, en vastgelegd door fotograaf Angelo Blankespoor.
Het partnerschap tussen ADO Den Haag en Legian BV belooft een positieve impact te hebben op de beleving van jonge supporters in het stadion. Door hen actief te betrekken bij evenementen en activiteiten zoals het penaltyschieten, hoopt ADO Den Haag de band met hun jongste fans te versterken en hen te inspireren om op jonge leeftijd al een passie voor de club en de sport te ontwikkelen.
Meer informatie over dit partnerschap en de maatschappelijke betrokkenheid van Legian BV is te vinden op adogroen.nl en de website van Legian BV legian.nl/mvo-sponsoring