Uit een onderzoek van sportmarketingplatform SportNext is naar voren gekomen dat ADO Den Haag de grootste club is van de Keuken Kampioen Divisie op social media. Met het totale aantal van 257.311 volgers blijft de club uit Den Haag nummer twee NAC Breda (164.563 volgers) ruim voor. Verder is het uit het onderzoek gebleken dat het aantal volgers met 3,6% is gegroeid ten opzichte van vorig jaar. Als je de populariteitsranglijst van social media van eredivisieclubs erbij zou nemen, dan had ADO Den Haag de tiende plaats ingenomen. Een mooi gegeven en het laat zien dat ADO Den Haag ook digitaal leeft onder de fans.
In het onderzoek is er gekeken naar het aantal volgers op Facebook, Instagram, TikTok, Twitter en YouTube. Op al deze losse kanalen is er geen club uit de Keuken Kampioen Divisie die een grotere fanschare heeft dan ADO Den Haag. Voorheen werd TikTok niet meegenomen in het onderzoek van SportNext, maar door de explosieve groei van het medium is dat dit keer wel gedaan. ADO Den Haag is verreweg de populairste club op TikTok. De Haagse club was al vroeg actief en telt inmiddels 63.000 volgers op het platform waar veelal korte ludieke filmpjes worden gedeeld.
SOCIAL MEDIA RANGLIJST VAN KEUKEN KAMPIOEN DIVISIECLUBS
Klik hier om het volledige artikel van SportNext over het onderzoek te lezen