Het Nederlands betaald voetbal organiseert van maandag 6 juli tot en met zondag 12 juli een bijzondere online veiling tijdens de Meer dan Voetbal-week. Alle 34 profclubs uit de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie, waaronder dus ADO Den Haag, stellen unieke items en arrangementen beschikbaar. De opbrengst van de voetbalveiling gaat naar de maatschappelijke projecten van de clubs.
In totaal worden er honderden items geveild ten behoeve van de clubfoundations. De 34 profclubs en de (oud)spelers stellen hiervoor verschillende attributen beschikbaar. Van gesigneerde voetbalshirts, gedragen voetbalschoenen en aanvoerdersbanden tot unieke ervaringen.
“Deze Meer dan Voetbal-week laat zien dat alle Nederlandse betaaldvoetbalclubs niet alleen de focus hebben op de sportieve prestaties, maar ook dat zij maatschappelijke projecten hoog in het vaandel hebben staan”, aldus Wesley Montijn van de Keuken Kampioen Divisie.
Namens de Eredivisie CV licht Aukje Geubbels toe: “Het goede en waardevolle werk van de clubfoundations in de maatschappij verdient het om meer aandacht krijgen. Het is fantastisch dat deze week is opgezet met alle 34 clubs. Hopelijk wordt het ook financieel een succes zodat er een mooi bedrag voor de foundations wordt opgehaald.”
Zo kan er boden worden op een keepersclinic van Robert Zwinkels, een potje FIFA tegen Shaquille Pinas of golfen met Aaron Meijers en John Goossens. Ook uniek is het backstage meelopen met het mediateam van ADO Den Haag op een wedstrijddag, het shirtsponsorschap van de ADO Den HaaG-storks, een gepersonaliseerd spandoek of een echte ADO Den Haag-fiets. Er is zelfs een stukje kunstgras uit het Cars Jeans Stadion te koop.
Opbrengsten naar maatschappelijke projecten
Alle opbrengsten van de voetbalveiling gaan uitsluitend naar de clubfoundations. Met de campagne laat het betaald voetbal zien dat de profclubs meer zijn dan voetbal. De 34 clubs uit de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie voeren jaarlijks tussen de 500 en 1.000 maatschappelijk projecten en activiteiten uit, gericht op onder andere het tegengaan van eenzaamheid, bevorderen van een gezondere levensstijl en begeleiding van mensen naar werk.
De Meer dan Voetbal-week is een nieuw initiatief van de Eredivisie CV, Coöperatie Eerste Divisie en de 34 betaald voetbalclubs. Een overzicht van alle veilingitems, arrangementen én maatschappelijke projecten van de Eredivisie- en Keuken Kampioen Divisieclubs is te bekijken op www.meerdanvoetbal.nl