News

Het hoort écht bij een voetbalwedstrijd: het traditionele programmaboekje, waarmee de bezoekers alvast in de stemming kunnen komen. Het boekje is onderdeel van de voetbalcultuur, bevat veel informatie over de club en creëert zichtbaarheid voor sponsoren.

ADO Den Haag hecht er veel waarde aan dat het programmaboekje blijft bestaan, omdat het bijdraagt aan de voetbalbeleving. De club heeft er voor de start van het nieuwe seizoen echter voor moeten kiezen om de verspreiding van de wedstrijdgids op een andere manier aan te pakken. Dat houdt onder meer in dat er, in ieder geval voorlopig, geen fysieke verkoop meer plaatsvindt in en rondom het Cars Jeans Stadion. Het programmaboekje zal namelijk digitaal worden verspreid. 

Hier liggen meerdere redenen aan ten grondslag. Ten eerste is ADO Den Haag overgestapt naar ‘cashless betalen’, wat inhoudt dat alle transacties digitaal plaatsvinden. Daarnaast kan er op dit moment, vanwege de coronamaatregelen, slechts een beperkte hoeveelheid publiek aanwezig zijn. Dat zorgt ervoor dat de oplage drastisch zou verlagen, terwijl de (druk)kosten wel fors zijn. Omdat ADO Den Haag in de coronacrisis veel inspanningen moet doen om de financiële situatie zo gezond mogelijk te houden, is ervoor gekozen om het programmaboekje alleen digitaal uit te brengen. 

Het programmaboekje zal vanaf dit seizoen voorafgaand aan een thuiswedstrijd iedere vrijdagmiddag op de website van ADO Den Haag verschijnen en is eenvoudig te bekijken.