Maatschappelijk

ADO Den Haag (in de Maatschappij) ontvangt 30.000 euro in de race om het beste ‘Maatschappelijk Project Eredivisie’ van de VriendenLoterij. Met dit project worden Eredivisieclubs beloond die laten zien dat zij hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen en op een vernieuwende en impactvolle manier bijdragen aan een gezonde en sterke samenleving. ADO Den Haag werd met het project ‘ADO Den Haag voor iedereen’ gedeeld tweede (met FC Utrecht) in de door FC Twente gewonnen eindstrijd. 

Kees Brouwers, projectmanager van ADO Den Haag in de Maatschappij: “We zijn ontzettend blij met deze prijs. Het is een fantastische bekroning voor het werk dat we doen en nog willen doen met het project ‘ADO Den Haag voor iedereen’. Dit betekent dat we jaarlijks acht in plaats van vier evenementen kunnen organiseren. Evenementen waarmee we verbinding willen creëren tussen verschillende stadsdelen en doelgroepen. Tevens wil ik iedereen hartelijk danken voor het uitbrengen van een stem op ADO Den Haag!".

De jury betitelt ‘ADO Den Haag voor iedereen’ als een project dat met een competitie verschillende wijken aan elkaar verbindt: een mooi wijkgericht project, met een brede doelgroep, dat uitgaat van de kracht van de club. ‘ADO Den Haag voor iedereen’ zegt het allemaal.

Twee nummers 2

FC Twente won met het project ‘Supporter van elkaar’ de hoofdprijs van 50.000 euro voor het beste Maatschappelijk Project Eredivisie, maar de jury was zó positief over de projecten van de andere twee genomineerde clubs, dat zij besloot om beide inzendingen een tweede plek toe te kennen. Dit betekent dat zowel ADO Den Haag als FC Utrecht 30.000 euro winnen, en er geen verliezers in deze competitie zijn. 

Deskundige jury

Een deskundige, onafhankelijke jury selecteerde de drie Eredivisieclubs. De jury bestaat uit Carole Thate (World of Johan Cruyff), Jaap de Groot (journalist) en Michiel Verboven (managing director VriendenLoterij). De VriendenLoterij stelt het totaalbedrag van 110.000 euro beschikbaar. De bekendmaking van de prijzen werd gedaan door Jaap de Groot tijdens het programma Koffietijd.

Michiel Verboven (managing director VriendenLoterij): “We werken met trots al 14 jaar samen als maatschappelijk partner van de Eredivisie om de maatschappij gezonder, vitaler, duurzamer én sterker te maken. Eredivisieclubs nemen steeds nadrukkelijker hun maatschappelijke verantwoordelijkheid, en dat ondersteunt de VriendenLoterij van harte.”