Maandag hebben onze spelers een bijzondere dag beleefd, totaal anders dan trainingsdagen. Ze werden nu ook getraind, maar dan bij ProSpex, marktleider op het gebied van business-to-business telemarketing. En na die training gingen ze aan de slag, Seizoen Club Cardhouders die hadden opgezegd bellen, niet de gemakkelijkste klus.

Van 3 tot 5 uur werd de selectie, hoofdtrainer Maurice Steijn en directeuren Justin Goetzee en Cees Driebergen getraind om de gesprekken goed te laten verlopen. Om 5 uur hielden ze even pauze bij restaurant Rootz om wat te eten en vanaf 6 uur was het volle bak bellen geblazen.

Naast Seizoen Club Cardhouders die hadden opgezegd, werden ook tussendoor Seizoen Club Cardhouders gebeld die al meer dan vijf jaar trouw zijn aan de club.

De opzeggers werden gebeld om hen een nieuwe Seizoen Club Card aan te bieden en hen te bedanken voor hun steun afgelopen seizoen, de trouwe supporters werden bedankt voor de jarenlange support.

De spelers kwamen samen met de directie tot dit initiatief na het afgelopen moeilijke seizoen en besloten om zelf de telefoon te pakken en opzeggers van de Seizoen Club Card te bellen. Het doel van deze actie was polsen waarom deze supporters hebben opgezegd en of zij misschien toch nog bereid konden worden gevonden om volgend seizoen de spelers weer te steunen.

Maxim Spek van ProSpex: “De belactie is zeer succesvol gebleken. Naast het feit dat de supporters het erg konden waarderen een bekende ADO Den Haagspeler aan de lijn te krijgen, gingen de spelers en begeleiding ook erg enthousiast te werk. Zo bleken sommigen echt een verborgen beltalent te zijn, die na hun voetbalcarrière zeker nog eens bij ons mogen aankloppen!”, aldus Maxim Spek. Tjaronn Chery wist de meeste supporters over te halen ons ook volgend seizoen trouw te blijven. Én hij wist ook nog eens een Business seat te verkopen!

Over ProSpex ProSpex is marktleider op het gebied van business-to-business telemarketing. Sinds 2007 faciliteert ProSpex de zakelijke markt van ‘leads’, oftewel aanleidingen tot verkoopgesprekken. De klanten van ProSpex lopen uiteen van kleine tot (middel)grote bedrijven, waaronder Microsoft, T-mobile, Randstad en KPN. Voor meer informatie zie www.prospex.nl.