Ga direct naar paginainhoud Ga direct naar laatste nieuws Maak kennis met de unieke Blindentribune Bestel uw Tickets Meer informatie toegankelijkheid Kyocera Stadion Parkeren en Route naar Kyocera Stadion Bestel ADO Den Haag merchandise in de fanshop

Vanaf komend seizoen staat de naam van de nieuwe hoofdsponsor Cars Jeans op de voorkant van het wedstrijdtenue van ADO Den Haag en wordt het later ook naamgever van het stadion. De huidige hoofdsponsor, Basic-Fit, zal komend seizoen nog steeds nauw betrokken blijven bij ADO Den Haag. De fitnessketen krijgt een plek op de achterkant van het wedstrijdtenue.

Algemeen Directeur van ADO Den Haag Mattijs Manders: "Basic-Fit heeft de afgelopen zes seizoenen een belangrijke bijdrage geleverd aan de groei van ADO Den Haag. Daar zijn wij hen zeer erkentelijk voor. Het doet ADO Den Haag dan ook deugd dat wij geen afscheid van elkaar zullen nemen en de samenwerking continueren. Op zo’n trouwe en sportieve partner als Basic-Fit mogen wij trots zijn."

John Verhouden, Sales & Marketing Manager van Basic-Fit, begrijpt goed dat ADO Den Haag in het volgende seizoen verdergaat met de nieuwe hoofdsponsor Cars Jeans. "Het is voor ADO Den Haag een unieke kans. Wij maken daarom graag ruimte voor de nieuwe sponsor. Basic-Fit draagt ADO Den Haag een warm hart toe en wij zijn daarom blij dat we de club kunnen blijven steunen als rugsponsor. Wij zijn tevreden over de samenwerking en zetten die dus graag voort."

Binnen afzienbare tijd zal de naam van Kyocera na zeven seizoenen van het stadion verdwijnen. Sinds 2011 staat de 48 meter lange led-lichtreclame met de stadionnaam op het dak van het stadion, eind 2010 ondertekenden KYOCERA Document Solutions Nederland en ADO Den Haag een overeenkomst daartoe. Manders kijkt terug op een prachtige periode. "Zeven jaar is een behoorlijk lange tijd. Door zo’n sterke naam als Kyocera op het stadion te hebben gehad, hebben wij vele ambities kunnen verwezenlijken. Hoogtepunt is ongetwijfeld het zonnepanelendak op het stadion, dat Kyocera heeft geproduceerd en geleverd. De 2.900 zonnepanelen leveren 50% van het jaarlijkse stroomverbruik van ADO Den Haag. Bij deze wil ik Kyocera bedanken voor een succesvolle periode."

Etienne Hendriks, managing director KYOCERA Document Solutions Nederland: "Met pijn in mijn hart neem ik afscheid van het Kyocera Stadion. Het zal voor mij als Hagenaar vreemd zijn om straks op het Prins Clausplein te rijden en een andere naam op ‘ons’ stadion te zien staan. Wij hebben jarenlang bijzonder prettig samengewerkt met ADO Den Haag en beschouwden het stadion al die jaren als ons tweede thuis. Wij zijn blij voor ADO Den Haag dat zij een nieuwe naamgever kunnen verwelkomen, wij wensen hen het allerbeste toe."