Afgelopen zondag 18 december, tijdens de wedstrijd ADO Den Haag – Sparta Rotterdam, is de Haagse Hoed gelanceerd. Dat gebeurde in samenwerking met ADO Den Haag en ADO Den Haag in de Maatschappij. Met de Haagse Hoed worden de inwoners en bedrijven in Den Haag gevraagd om ook in actie te komen voor de campagne “Samen maken we kanker kansloos” van de Daniel den Hoed Stichting. Daarbij bedenken burgers en bedrijven ludieke acties waarmee geld wordt ingezameld voor baanbrekend onderzoek naar kanker.

Tijdens de wedstrijd is de Haagse Hoed op vele plaatsen in het Kyocera Stadion zichtbaar geweest. Aan het begin van de wedstrijd hebben de spelers van ADO Den Haag en Sparta een spandoek omhoog gehouden met de tekst “samen maken we kanker kansloos” om aandacht te vragen voor de Haagse Hoed.

Bij de ingangen van het stadion is gecollecteerd door studenten van ROC Mondriaan en in de skyboxen is een stille veiling gehouden met het wedstrijdshirt van Tom Beugelsdijk.

In de Residentielounge is bovendien door de heer Drs. C.O.A. baron Schimmelpenninck van der Oije, voorzitter van de Daniel den Hoed Stichting, de Ondernemershoed overhandigd aan de heer Sander Tielrooij van het Haagse bedrijf Unicomm, dat in de maand februari 2017 een fundraisingactie start voor de Haagse Hoed. Het is de bedoeling dat de Ondernemershoed het hele jaar door wordt opgepakt door Haagse Ondernemers.

Grondleggers voor de Haagse Hoed zijn Sethi Plaisier namens de Daniel den Hoed Stichting, Robert Medenblik van Mondial Van der Velde ’t Veentje Verhuizingen en tv-presentator/cabaretier Fred Zuiderwijk. Na de lancering worden alle bedrijven en inwoners in Den Haag via een huis-aan-huis blad opgeroepen om ook mee te helpen kanker kansloos te maken! Er zijn al diverse plannen, zoals een jaarlijkse wielrenronde, een actie met basisscholen en een galadiner.

Foto's: Laurens Lindhout en Edgar Wetzel